perjantai 7. maaliskuuta 2014

Kirjailua villalangoilla

Olen aina ihaillut rekipeittoja ja muita vastaavia töitä, joissa villakankaalle on kirjottu kuvioita villalangalla. Peiton kokoista kirjailutyötä en silti ole uskaltanut ajatellakaan aloittaa, vaan olen kaivannut jotain pienimuotoisempaa mallia. Nyt löysin Clare Youngsin kirjasta "Kirjo ja ompele tyylikästä" pienen laukkumallin, johon ihastuin.


Kuvio on tehty kirjan ohjeella muuten, mutta voikukan yhden keskiosion jätin avoimeksi, kun kuvio tuntui menevän jotenkin tukkoon, mikäli sen olisi kokonaan kirjaillut. Tein laukusta tilavamman, eli siinä on nyt myös sivut ja pohjaosa, joita alkuperäisessä ei ollut. Malliin kuului tuo pieni oranssi kirjailtu merkki. Vähän kuitenkin mietin, ottaisinko sen vielä pois. Laukku on vuoritettu ja sisällä on pienellä kukkakuviolla kirjailtu kännykkätasku. Hihnat ovat nahkanauhaa. Tein hinnat niin pitkiksi, että laukkua on helppo kantaa olalla. Tyylikkyydestä en tiedä, mutta tämä laukku tulee varmasti käyttöön!

Sitten ihan jotain muuta asiaa: Meidän asuntoalueellamme majailee suuri joukko fasaaneja. Olen pärjännyt niiden kanssa tähän saakka oikein hyvin. Kasvimaalta olen saanut ne pysymään poissa matalalla aitauksella ja kukkapenkeistä silloin tällöin löytyviä kylpemiskuoppia olen katsonut aina läpi sormien. Muutenkin olen suhtautunut kauniisiin lintuihin kaikella tavalla positiivisesti. Nyt tilanne kuitenkin muuttui:




Kuvissa on takkahuoneemme ikkuna kuvattuna keskiviikkona. Räsähdys oli melkoinen. Onneksi en sattunut olemaan aivan ikkunan vieressä. Fasaani ei ollut moksiskaan, lensi vain muina miehinä pois. Ikkuna on nyt korjattu ja odottelen lasifirman laskua. En taida olla enää fasaanien ystävä, ainakaan hetkeen aikaan....

1 kommentti:

  1. Kaunis tuo laukku! Rekipeittokirjonta on hyvin kaunista ja hieman houkuttelevaakin. Voikukastakin voi saada kauniin. Meillä on paljon fasaaneja ja hyvä syy olla pesemättä ikkunoita, ei ne harmaata päin lennä : )

    VastaaPoista